First days in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Laarhoven - WaarBenJij.nu First days in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Laarhoven - WaarBenJij.nu

First days in Melbourne

Door: sophievanlaarhoven

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Hi iedereen!

Hier mijn eerste berichtje uit Australië. Mijn doel is om ongeveer elke week een verslag te plaatsen maar ik pin me er niet op vast.

Donderdag was het dan eindelijk zo ver. Om 6.00 vertrokken we met zijn vieren richting Schiphol. Bij het inchecken bleek al meteen dat niet alles in één keer goed kon gaan aangezien ik bij mijn visum de 0 voor een o had aangezien waardoor er geen boardingpass voor de vlucht van Singapore naar Melbourne verstrekt kon worden. Gelukkig was ik niet de eerste sukkel die dat had gedaan dus na een snel belletje van de mensen van Singapore Airlines naar Melbourne was het binnen vijf minuten geregeld en kon ik gewoon mijn boardingpass krijgen. Na een laatste kopje koffie was het dan toch tijd om afscheid te nemen en pfoe, dat viel niet mee. Gek genoeg viel er toch een last van mijn schouders toen het uiteindelijk was gebeurt. Waarschijnlijk omdat ik daar al meer dan één jaar tegenop zag.

De vlucht van Amsterdam naar Singapore (12,5 uur) verliep vlekkeloos. Het enige minpunt was dat ik in het midden zat maar voor de rest was alles prima. Ze kwamen vaak langs met eten en drinken en de warme handdoekjes waren ook heerlijk, goed te doen! Beetje muziek geluisterd, vier films gekeken en voor ik het wist werd de landing al ingezet. De overstap in Singapore was maar heel kort. Dus na een kopje koffie en een plaspauze was het alweer tijd voor de volgende vlucht, namelijk Singapore Melbourne (7,5 uur). Deze vlucht was minder aangezien ik er gewoon echt geen zin meer in had, ik alle leuke films al had gekeken op de vorige vlucht en er best veel turbulentie was. Wel heb ik de eerste 3 afleveringen van modern family seizoen 7 gekeken en ik zal eerlijk zeggen dat ze me tegenvielen. De landing vond ik ook hels aangezien het vliegtuig zo veel schudde dat de vlucht echt geen 10 seconde langer had moeten duren anders had ik het kotszakje moeten gaan zoeken. Maar, IK BEN IN AUSTRALIË!! Oh en jongens, de border security was totaal niet te vergelijken met dat programma op tv, totaal niet heftig.

Daarna de bus naar het centrum en na een ontzettend culinaire maaltijd bij subway en een wandeling langs de Southbank snel naar het hostel om te slapen. Helaas werd ik na iets meer dan 3 uur slaap om 3.00 's nachts wakker om vervolgens praktisch niet meer te slapen. Super fijn zo'n jetlag.

De volgende dag was het dan eindelijk tijd om naar Monash te gaan! Het nadeel van de Clayton campus waar ik op zit is dat het denk ik nog een klein uur met het ov buiten het centrum ligt. Uiteindelijk na veel gekloot met die koffers over de stations en perrons toch aangekomen, woehoee! Vriendelijk ontvangen en toen eindelijk naar mijn studio. WAT IS HET FIJN! Eigen wc, eigen douche, eigen alles, het is fantastisch.

Zondag was het tijd voor onze Zweedse vrienden van ikea. Ik had namelijk nog geen bord om van te eten dus hier kon ik even los gaan. Vooral veel praktische dingen gekocht en twee plantjes om het een beetje op te vrolijken. 's avonds was het tijd voor de bbq die door de hall werd georganiseerd. Heel spannend om daar zo in je eentje heen te gaan met het viel gelukkig reuze mee. Later die avond was er nog iets genaamd "eats 'n beats" wat gewoon is wat de naam ook al zegt. Er wordt heel veel georganiseerd door de hall, er is dan ook echt zo'n community gevoel. Het leuke aan de halls is ook dat er echt heel veel Australiërs in zitten waardoor je niet enkel in aanraking komt met exchange studenten.

Gisteren was de eerste dag van de introductieweek voor exchange studenten. Beetje praktische informatie en een rondleiding over de gigantische campus. Je kunt het je niet voorstellen maar er zit hier werkelijkwaar van alles. Kapper, reisbureau, vodafone winkel, SUSHI, super veel koffiezaakjes, vegetarische en vegan restaurants, echt je kunt het je zo gek niet bedenken en het zit hier. Het is dan ook echt een dorp op zich. Met een Canadees meisje ben ik 's middags Melbourne ingedoken om het daar allemaal een beetje te ontdekken, wat erg leuk was. Het is een stad met super veel mooie oude gebouwen maar heeft ook een beetje dat rauwere randje waar ik wel van houd bij steden.

Zal er nog even bij vermelden dat het weer hier buitengewoon fijn is. Tot nu toe elke dag zo'n 25 graden en dat blijft ook nog zo tot het weekend, daarna wordt het zo'n 30 tot 35 graden (Al was het vandaag serieus best koud, ik had er spijt van dat ik mijn jasje niet had meegenomen). Hier laat ik het even bij, hoop dat ik jullie zo voldoende op de hoogte heb gesteld voorlopig. Ik zal ook nog proberen wat foto's bij te voegen als ik snap hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Liefs,
Sophie

P.s. Dierenupdate: Nog geen beest gezien. Misschien twee verdwaalde vliegen maar voor de rest geen enge dingen. Vrijdag ga ik naar Healesville sanctuary en daar zijn allemaal Australische beesten te vinden dus verwacht kangaroos en koalabeertjes de volgende keer :)

  • 17 Februari 2016 - 19:35

    Kimberly:

    He chickie,

    Super leuk om te lezen hoe het daar is. En hoe het met je gaat :)
    Leuke foto's

    Geniet ervan!!

    Liefs en kusjes van Kimberly

  • 17 Februari 2016 - 22:06

    Hanneke:

    Hey Sophie,
    Leuk om je zo te kunnen volgen!
    Wij wensen jou een hele mooie tijd, geniet ervan!
    En hopelijk heb je al snel veel lieve en fijne nieuwe vrienden om je heen.
    Heel veel groetjes uit en vrieskoud kikkerlandje!
    Aad, Loïs, Isaak en Hanneke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Vanaf februari studeer ik een half jaar aan Monash University in Melbourne.

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 4700

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 11 Augustus 2016

Exchange in Melbourne

Landen bezocht: